Kvällsyoga

Kvällsyoga är ett fint sätt för att hjälpa dig att koppla av och förbereda dig för en god natts sömn. 

Videor med kvällsyoga

Positiva effekter av kvällsyoga

Här listas några positiva effekter du får av att gör lugn yoga på kvällen.

  1. Kvällsyoga kan vara ett effektivt sätt att minska stress och ångest som har byggts upp under dagen. De lugnande yogapositionerna och andningsövningarna kan hjälpa till att släppa spänningar.
  2. Många upplever att kvällsyoga kan förbättra sömnen. De avslappnande övningarna och den medvetna andningen kan främja en djupare och mer återhämtande sömn.
  3. Genom att stretcha och slappna av musklerna på kvällen kan du bli av med kroppsliga spänningar som du byggt upp under dagen.
  4. Kvällsyoga kan hjälpa till att lugna sinnet men även vara en utmärkt tidpunkt för meditation och reflektion för att sätta punkt för dagen som varit och förbereda dig mentalt inför nästa.
  5. Genom att utföra andningsövningar på kvällen kan du lättare hantera stress och lugna ner dig inför sömnen.
  6. Att ha kvällsyoga som rutin är ett fint sätt att ta hand om sig själv, din kropp och ditt sinne, och det kan vara ett värdefullt sätt att avsluta dagen.